Fakkelverhalen
  • Ben jij een natuurlijke leider?
    • Tribal Community Programma
    • Tribal Leaders 2020
  • Echte verhalen  
    • Verhalen als onderzoeksinstrument

    • Verhalen als leiderschapsinstrument

    • Verhalen als verander-instrument

    • Referenties
  • Vakmanschap Verhalen
  • Verhalen van hoop en vertrouwen
  • Ode aan de helden
  • Narratief Ontwikkelingsmodel
Selecteer een pagina

Leren en verbeteren

Vakmanschap Verhalen

vakmanschap verhalen als basis voor gezamenlijk ontwikkelen 

Vakmannen en Vakvrouwen. Ze zijn essentieel voor het succes van organisaties. Ze bepalen de kwaliteit van diensten en producten en de beleving daarvan. Vakmensen maken het verschil, ook al blijven ze zelf liever op de achtergrond. Mensen die zich inzetten voor het beste resultaat, die opbloeien als ze doen waar ze goed in zijn, die betrokken mee-stribbelen of onverstoorbaar doorgaan.

Waarderen 

Ze worden ‘werkvloer’, ‘personeel’ of ‘human resources’ genoemd, maar ze hebben net als jij en ik een stem die gehoord wil worden. Een verhaal dat de moeite waard is om naar te luisteren. Weet jij wie ze zijn, wat ze kunnen, wat hen bezighoudt, waar ze van dromen? Hoe zou het zijn als we gaan herwaarderen wat we vanzelfsprekend zijn gaan vinden? Hoe zou het zijn als we echt de tijd nemen voor wat gezegd wil worden? Om te worden verrast door eerlijk en ongepolijst vertellen hoe het is en hoe het misschien beter kan?

Versterken

We willen allemaal erkend en gezien worden. Voldoening, begrip en waardering ervaren. Laten we er een goede gewoonte van maken om echte gesprekken te voeren. Om te luisteren naar wat mensen te vertellen hebben. Samen weten we meer, creëren we bredere perspectieven en bouwen we aan duurzame oplossingen voor de uitdagingen van morgen. Verhalen van vakmanschap laten zien wat je in huis hebt en wie het waarmaken. Verhalen van je cliënten, opdrachtgevers en partners laten zien hoe jullie vakmanschap waarde toevoegt.

Waarom vakmanschap verhalen?

 

  • Zichtbaar maken van (gedeelde) trots
  • Zichtbaar maken van kennis en kwaliteiten van vakmensen
  • Een stem geven aan vakmensen, die vaak niet worden betrokken bij management- en beleidsvraagstukken
  • Relaties laten zien dat de kwaliteit van producten en diensten stoelt op de kwaliteit van mensen
  • Illustreren van goed werkgeverschap en je aantrekkelijkheid als werkgever
  • Versterken van medewerker betrokkenheid

Uitvoering op basis van eigen wensen

In een intake gesprek inventariseren we de organisatiecultuur, de doelstellingen en gewenste accenten. Op basis van deze bevindingen stellen we gerichte narratieve vragen op voor de waarderende gesprekken met medewerkers en externe belanghebbenden. We bepalen wie we gaan spreken en maken een planning voor het maken van fotoportretten. Afhankelijk van de gewenste uitvoering, kiezen we voor audio- of video opnamen van de gesprekken. De verhalen kunnen worden uitgewerkt naar een podcastserie, videoportretten, een magazine, een online publicatie of naar een maatwerk boekje, dat kan worden uitgereikt aan medewerkers en klanten. Tijdens en na het verhaaltraject  kan worden gezorgd voor aansprekende beleving en ondersteunende publiciteit.

Naar mijn storytelling diensten

CONTACT

[email protected]

+31 624995025

Nieuwsbrief ontvangen?

Wil je mijn storytelling nieuwsbrief ontvangen met tips en verwijzingen naar artikelen en filmpjes en met updates over projecten en diensten? Schrijf je dan hier in.

  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen